piątek, 26 czerwca 2015

lista badań niezbędnych do wykonania przed rekonstrukcją ACL

      Proces rekonstrukcji więzadeł krzyżowych kolana to nie tylko jedna wizyta w szpitalu. Wiąże się z tym bowiem niemało obowiązków do wypełnienia. Czeka Cię kilka uprzedzających operację badań, rejestracji i szpitalnych wizyt. Zdziwisz się ile razy będziesz musiał odwiedzić szpital i podobne mu placówki, zanim dojdzie do artroskopii kolana.
      Przedstawiam listę badań, których wykonanie przed operacją kolana jest niezbędne:
  • grupa krwi - już ją znasz? Nie szkodzi - kłucie igłą i tak będzie, gdyż następne badanie to...
  • morfologia - czyli badanie krwi. Sam widzisz. Ukłuć muszą.
  • układ krzepnięcia - wiadoma sprawa
  • jonogram - bada zawartość elektrolitów w osoczu
  • mocznik, kreatynina
  • glukoza - badanie poziomu cukru we krwi
  • EKG - badanie serca. Wykonuje je lekarz rodzinny
  • badanie internistyczne - kwalifikacja do zabiegu, również wykonana przez lekarza rodzinnego

2 komentarze:

  1. Ja to wszystko miałam wykonywane w szpitalu :) Na dzień przed artroskopią. Jedyne co, to musiałam jechać do lekarza po skierowanie do szpitala. On mi wszystko powiedział i wszystkie niezbędne badania miałam robione od rana w szpitalu jak się tylko tam stawiłam. pzdr

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wszystkie badania miałam wykonywane w szpitalu:) Musiałam jechać do lekarza jedynie po skierowanie do szpitala. Tam miałam się stawić dzień przed artroskopią. I wtedy zostały mi wykonane wszystkie niezbędne badania. Fakt, trochę ich było. Cały dzień badań i wywiadów z lekarzami, włącznie z wykonującym artroskopię, który też mnie zbadał i przeprowadził wywiad :) Swoja droga, swietny lekarz i człowiek, oby więcej takich :)) Pozdrawiam wszystkich, którzy maja problemy z kolanem/kolanami. Nie wiedziałam jak to jest, dopóki sama nie...wiecie co. 2 miesiace za mna, a kolejnych x przede mna. 3majcie się!

    OdpowiedzUsuń