wtorek, 22 lipca 2014

Rehabilitacja po operacji - prywatnie czy na NFZ?

Jeśli oczekujecie na rekonstrukcje więzadeł krzyżowych, warto zawczasu zainteresować się rehabilitacją pooperacyjną, a nawet przedoperacyjną! Być może nie zdajesz sobie sprawy z tego, że lekarze i wszelcy fachowcy w dziedzinie urazów kolan, uznają za niezbędne odbycie porządnej rehabilitacji. Twierdzi się nawet, że operacja i prawidłowa rehabilitacja mają jednakowy wpływ na powrót do pełnej sprawności. Warto więc skupić się nad tym elementem, bo o ile podczas operacji jesteśmy skazani na umiejętności lekarza, to przy rehabilitacji mamy bardzo szerokie pole do popisu.

       Powstają liczne pytania - korzystać z usług prywatnych gabinetów rehabilitacyjnych, czy zdać się na łaskę (bądź niełaskę) publicznych, które gwarantują darmowe zabiegi rehabilitacyjne, konieczne za to jest odpowiednie skierowanie. Przy rehabilitacji jedną z najistotniejszych spraw jest
wręcz natychmiastowy czas jej rozpoczęcia. Proces zanikania mięśni jest nieubłagalnie szybki. Brak szybkiego rozpoczęcia rehabilitacji owocuje też w problemy z powstającymi krwiakami, zrostami, innymi słowy nasz powrót do pełnej sprawności będzie mocno zagrożony, a wręcz niemożliwy. O ile na dzień po operacji, gdy przebywamy jeszcze na terenie szpitala, okazana jest nam pomoc fizjoterapeuty, to już po wyjściu z placówki szpitalnej powinniśmy o to zadbać sami, nie ma co liczyć na pomoc służby zdrowia. W tym momencie kluczowa rzecz, która przesądza, czy powinniśmy podjąć się rezygnacji z oferowanej przez NFZ dalszej rehabilitacji - dostajemy ze szpitala skierowanie na rehabilitację, której termin przysługuje nam na okres zapewne nie bliższy niż za dwa/trzy tygodnie od dnia wystawienia. Przynajmniej tak było w przypadku moim i moich znajomych. Wydaje mi się, że to definitywnie rozstrzyga nasze wątpliwości, a wręcz zmusza do podjęcia prywatnych zabiegów rehabilitacyjnych. Jestem zwolennikiem zrobienia czegoś raz, a dobrze. Koszt przeprowadzenia pełnej gamy zabiegów rehabilitacyjnych oraz ćwiczeń, czyli około 4 miesięcy intensywnego korzystania z usług prywatnego gabinetu i sali do ćwiczeń, kosztuje mniej niż 2 tys. zł (ok.450 zł miesięcznie), jeśli korzystamy z usług bardzo dobrego specjalisty.

takiekolano.blogspot.com

9 komentarzy:

  1. jestem zdecydowanie zwolenniczką wszelkich prywatnych usług medycznych. mój uraz to zmiażdżenie łąkotki, zerwanie więzadeł bocznych i naderwanie krzyżowych. póki co staramy się jak najlepiej postępować żeby uniknąć operacji dlatego tak ważna jest rehabilitacja natychmiastowa. w przypadku nfz czeka się (przynajmniej w gdańsku) około 6 miesięcy i zapisane zabiegi należy wykonywać codziennie. przy rehabilitacji prywatnej czekałam 2 dni na pierwsze spotkanie i mogę chodzić tak jak jest mi wygodnie (codziennie jest dla mnie zbyt ciężko gdyż czuję za silny ból więc chodzę co 2 dni). z nfz można leczyć przeziębienie i nic więcej :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, nie ma na co czekać! Opowiesz jak doszło do Twojego urazu?

      Usuń
  2. ja również wole opcje prywatnych zabiegów niż NFZ. Na NFZ jak mi pani powiedziała do zobaczenia za rok to podziekowałem. Poszedłem prywatnie i sie dowiedziałem ze okres oczekiwania to 2 tyg. A co ważniejsze w porządnej klinice a nie w zatęchłym szpitalu z jedzeniem gorszym niż w więzieniu

    OdpowiedzUsuń
  3. Prywatne chyba lepsze choć bardzije kosztowne Ja zainewstowałam także w taki sprzęt jak tutaj https://pomocedlaseniora.pl/17-rehabilitacja do ćwiczeń w domu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszedłem na tego bloga z polecenia kolegi i ten blog naprawdę bardzo mi się podoba. Jest on po prostu niesamowity.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście, że o wiele lepszym rozwiązaniem jest rehabilitacja prywatnie, jednak jej koszty mogą być zbyt wysokie dla wielu osób. Sam należę raczej do "biedniejszych" osób i po rekonstrukcji więzadeł krzyżowych nie było mnie stać na prywatną opiekę i zostałem zmuszony do NFZ.

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie to moim zdaniem o wiele lepiej i przede wszystkim szybciej będzie udać się na prywatna rehabilitację. W Warszawie mogę Ci polecić na przykład klinike Multimed. Według mnie rehabilitacja jest tu bardzo dobra i warto się do nich zapisać

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepsze rozwiązanie to leczenie prywatne ponieważ jest indywidualne podejście i inaczej to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic tylko uzbroić się w cierpliwość i ciężką pracę, trzymam kciuki i życzę dużo sił. Ja też korzystam z pomocy rehabilitacji, mam sprawdzoną firmę fizjoterapiazukowo.pl zajmują się tu mobilną fizjoterapią.

    OdpowiedzUsuń